Waar is die Lisa toch mee bezig??? - Reisverslag uit Philip Island, Australië van Lisa Cornelissen - WaarBenJij.nu Waar is die Lisa toch mee bezig??? - Reisverslag uit Philip Island, Australië van Lisa Cornelissen - WaarBenJij.nu

Waar is die Lisa toch mee bezig???

Door: Lisa op avontuur

Blijf op de hoogte en volg Lisa

31 Januari 2017 | Australië, Philip Island

Aangezien niemand enig idee heeft waar ik überhaupt in vredesnaam mee bezig ben, dacht ik dat het na meer dan 4 maanden van huis wel weer tijd werd voor een update.

De dag dat ik serieus maar op 1 knop hoefde te drukken om mijn vlucht te annuleren, weet ik nog als de dag van gister. Oke grapje, het was gebeurd voordat ik erg in had. Doei geld, kreeg lekker niks terug. Achjaaaaa, Melbourne here I come!

De planning was om voor oud&nieuw een baan te vinden en dan in het nieuwe jaar te beginnen. Nu hoor ik iedereen denken: maar huh je kwam toch pas een week voor oud en nieuw aan. Ja dat hebben jullie goed opgemerkt lievelingen. Aangezien iedereen zei dat je als backpacker met een vlotte babbel en enige ervaring makkelijk een baan zou hebben binnen een week had ik mij hier ook op ingesteld. Helaas had ik na meer dan 10 cv's, geen gesprekken, veel chille stranddagen, feestjes, hetzelfde hostel, 3 weken alleen maar geld uitgeven en niks verdienen, nog steeds geen baan. Alhoewel de hele sfeer in Melbourne echt geweldig is, zei mijn rekening dat het toch echt tijd werd voor een baan. Toen uit het niks via via een leuk aanbod gekregen om op Philip island te werken in een schattig koffietentje. Totaal onbekend dorp, zonder backpackers, 1 bar en totaal het tegenovergestelde van Melbourne hadden we binnen een week 3 baantjes! Money money, katjing! Philip Island is een toeristisch plaatsje waar iedereen heen komt om pinguïns en pelikanen te bekijken. Daarnaast is de natuur erg mooi en zijn er goede surfstranden. Alle rijke mensjes uit Melbourne hebben hier een vakantiehuis. Dory en ik begonnen bij Nude Food een plaatselijk koffietentje waar ik wat van mijn koffie skills kon inzetten. Daarnaast werken we in de plaatselijke bar, waar het helemaal losgaat als er een bekende artiest speelt, best lachen. Hier mocht ik meteen glasophaalster spelen, want andere skills had ik helaas niet, op het hangen bij de bar na als ik zelf uitga dan... 1x perongeluk de mix vergeten en iemand pure tequila met cointreau gegeven. Oeps. Daarnaast, jawel.... werken we in een ziek luxe resort met vet mooi uitzicht en alles erop en eraan. Onze Nikes en de enige zwarte jeans die we hebben, waren niet goed genoeg helaas. Nu hopen dat we net zoveel betaald krijgen als dat gasten betalen voor een nacht.

Na meer dan twee weken zijn we toch een soort van roddel geworden, zoals het in veel dorpjes gaat. We zijn de blonde, lange meiden met een mooie bruine tan. Achter deze roddel zijn we gekomen toen oma bij de kapper zat. (over oma straks meer!) Ook bij de bar vraagt iedereen waar dat leuke accent vandaan komt.. Jammer dat ze vragen of het Pools, Zweeds, Fins, Spaans, Amerikaans, Iers, Duits of wtf zelf Schots is... Sukkels.

Naast dat ik mijn schulden kan aflossen en een beetje kan sparen voor een eventuele volgende reis, je weet het nooit, kan ik ook niks uitgeven. Geen feestjes en drankjes maar lekker chillen en surfen als we vrij zijn. Verder trakteren we onszelf af en toe op een dagje Melbourne, zoals de Australian Open!! Zoo vet! Normaal volg ik het niet zo, maar aangezien oma het altijd aan heeft, zaten we er helemaal in!! Helaas waren de prijzen niet backpacker vriendelijk dus zat er niks anders op dan betalen voor een simpele groundpass... Federer en Wawrinka zien trainen en uiteindelijk, hoe kan het ook anders, weer gratis en voor nada naar binnen gekomen bij de rod laver arena!!!! Federer gewonnen van Micha en al was het wat kort, de beleving was geweldig!! De volgende dag om 06.00 weer in de bus voor het baantje die om 09.00 weer begon. Huppppppa en door!!!

Als ik over oma praat, heb ik het over de vrouw bij we nu onderdak hebben, wat een lieverd... Het is een soort oma Wally maar dan Australisch! Ze doet alles voor ons en klopt op de deur of we een ijsje willen. We kijken gezellig samen tennis en elke ochtend ligt er een briefje op tafel. Na 4 maanden drukte is het heerlijk om in een huis te wonen met een kast, eigen badkamer, een wasmachine, een keuken en omg geen drukte van een dorm!! Met Max de hond heb ik nog een wisselende band, geheel wederzijds volgensmij. Hij wilt wel spelen, maar durft de knuffel alleen 1,5m van mij vandaan te leggen. Daarnaast loopt hij naar achter als ik hem wil aaien en wilt hij ons aanvallen als we onze legraises aan het doen zijn (ik ben perongeluk 6 kilo aangekomen, oeps... Volgens oma heb ik gewoon zware botten, en heel veel spieren). Ook valt Max de kliko aan als je die buiten zet en niet geheel onbelangrijk.... Hij is heel vaak te vinden in de wc omdat hij verslaafd is aan de toiletverfrisser.... Serieus raar beest.

En dan nu, de meest gestelde vraag.... Ik weet nog niet wanneer in terug kom.. In iedergeval nog niet nu het hier 30 graden is en in Nederland -5!! #sorrynotsorry

Tot snel xxx

  • 31 Januari 2017 - 16:08

    Jacqueline Fritz:

    Hoi Lisaaaa,
    Even n berichtje van mij

  • 31 Januari 2017 - 20:49

    Els:

    Fijn om weer va je te lezen....zoals altijd lekker lachen. Dikke kussen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Philip Island

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2019

Het leven in een dorm

28 Mei 2017

Heel veel rijst

31 Januari 2017

Waar is die Lisa toch mee bezig???

16 December 2016

NIEUW ZEELAND

16 December 2016

NIEUW ZEELAND
Lisa

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 686
Totaal aantal bezoekers 17785

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: