Avontuur Kaapstad is begonnen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisa Cornelissen - WaarBenJij.nu Avontuur Kaapstad is begonnen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisa Cornelissen - WaarBenJij.nu

Avontuur Kaapstad is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Lisa

04 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het is weer zover, Lisa gaat op avontuur. Mama zou zeggen, houd het ooit eens op of vind je ons gewoon niet meer leuk? Sorry mam! Na Thailand, Amerika en Indonesië, is Zuid-Afrika aan de beurt. Filmpjes maken over vrijwilligerstoerisme, dat doe je toch niet elke dag. Ook deze keer moet ik bij de gedachte stiekem 1029 kleuren bagger poepen, is dat normaal? Vaccinaties al op zak, mijn reisboek mee, backpack om, alles wat mij rijk doet lijken af (ook al ben ik maar een arme student), afritsbroeken (haha echt niet), alle korte broekjes waar ik alsnog geen kont in heb en alle ORS (diarreeremmers) mee. Dan kan ik gaan… Toch? Oke misschien was op zondagavond inpakken een iets minder goed idee..

Een halfuur voor vertrek lag de inhoud van mijn backpack nog over mijn gehele kamer verspreid, maar met wat enige natuurlijke spanning, stond ik dan toch met mijn 12,4 kilo wegende backpack bij de check-in. Deze reis geen irritante cheerleaders, redcups, Snoop Dogg en -28 graden zoals in Amerika, geen pingpongshows en ladyboys zoals in Thailand en geen levensgevaarlijke boottrips, vulkaanbeklimmingen en verliefde Indo’s om mij heen zoals in Indonesië, maar +30 graden, 12 vrijwilligers, filmapparatuur en Afrikaans eten (mag god weten wat dat is) in Zuid-Afrika. Laten we de overvallen op mensen met duur filmapparatuur maar even vergeten, net als het bericht op FB met: niet bereikbaar, mobiel gestolen..

Met een reis van 21 uur begon het avontuur. Geen schreeuwende kinderen, kotsende vrouwen en stinkende dikke mannen naast mij in het vliegtuig! Maar 6 films, vieze kip dat drijft in een sausje van ik weet niet wat, een lege Pringles bus, opgezwollen enkels en een gezicht alsof een vrachtwagen mij overreden had, kwam ik eindelijk aan in Kaapstad, waar het zonnetje mij vriendelijke hoi zei. De avonden zal ik mijn nachtrust vinden (tot 7uur in de ochtend, elke dag) in hostel The Green Elephant. Gezellig met zijn 6e in een kamer van 9 vierkante meter, kan het niet meer dan gezellig worden!!

Morgen de eerste dag, let’s rock and roll!!

  • 05 Februari 2015 - 08:23

    Jacqie:

    hoi Lisa, gaaf om te lezen dat je in Kaapstad bent!! Genieten en heel weer terug

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2019

Het leven in een dorm

28 Mei 2017

Heel veel rijst

31 Januari 2017

Waar is die Lisa toch mee bezig???

16 December 2016

NIEUW ZEELAND

16 December 2016

NIEUW ZEELAND
Lisa

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 17789

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: