They call me crazy dutchie - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Lisa Cornelissen - WaarBenJij.nu They call me crazy dutchie - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Lisa Cornelissen - WaarBenJij.nu

They call me crazy dutchie

Blijf op de hoogte en volg Lisa

23 Oktober 2016 | Australië, Airlie Beach

Hallo sunshines, terwijl de alcolvrijedagen nog steeds op 1 hand te tellen zijn, de koaladag goed beviel, er nog steeds volop wordt gevlogt, vlogideeën spontaan ontstaan, mijn backpack van 13 kilo alsnog te veel bevat, uitgaan in chille kleding met weinig make-up rare blikken van Engelse meiden oproept, TimTams echt vet verslavend zijn en dat de crazy dutchies, zoals iedereen ons noemt, ware surfchicks zijn geworden, is het hier geweldig!!!

Ik heb zomaar het gevoel dat mijn lezers thuis klaar zijn voor wat interessante feitjes, komen ze:
- Australië heeft 24 miljoen inwoners, waarvan 85% in de 3 grote steden wonen en 95% aan de kust.. Kun je je voorstellen hoe leeg de rest van het land is, als je je bedenkt dat Europa meer dan 2x zo groot is als Australië.... Interessant he!
- De zon en de maan hier geregeld overdag samen te zien zijn.
- De Australiërs om 11uur al aan het bier zitten, super duper normaal man.
- Ze hier ipv bedankt, no worries zeggen! Klinkt leuk toch!
- Het niet raar is als je elke week een Kangaroos aanrijdt.. Verder is dat helemaal niet erg, er zijn namelijk teveel Kangaroos! Haha
- Krokodillen 6-8 uur onder water kunnen blijven en wanneer zij hun hele maag vol eten, met bijvoorbeeld een local vrouwtje die 's nachts dronken aan het eind van de mangrove ging zwemmen, dan kunnen ze meer dan een halfjaar zonder eten.
- Je hier dus nooit met een gerust hart kunt gaan zwemmen zonder het idee van een haai, kroko of kwal onder je.
- Je met happy hour voor 10 dollar een jug (4 bier) koopt!!
- Er naast een Macdrive ook een drive in voor de drankwinkel is, snel alcoholist wordt je zo.

Oke genoeg feitjes verder met mijn avonturen!! Fraser Island!! Het grootste zandeiland van de wereld! Een trip van 3 dagen en met 4Weel drives reden we over het hele eiland, sliepen we onder de sterren, waren we bang voor dingo's, slangen, en spinnen, zagen we de mooiste meertjes en waren we met een top groep. We hadden niks, alleen elkaar. Soms is het zo raar dat je sommige mensen zo kort kent, maar zo intens, dat afscheid nemen best moeilijk is!! Zoveel tijd, zoveel gesprekken en zoveel geluksmomentjes die je niet meer op 2 handen kunt tellen. Iedereen snapt elkaar en ik wil nog niet naar huissssss!!! Terwijl we de laatste nacht samen goed afsloten, belandden we met een groepje in de auto van de barman en reden we om 3.00 weg om 06.00 op een surfboard te staan bij Rainbow beach. Ongelofelijk.

Oke slapen in een dorm, wat moet ik er over zeggen.... Geloof het of niet het wend. Leven uit een tas, altijd overal zand, omkleden met allemaal rare mensen die slapen op de meest random uren, raar ruikende lakens, net zo lang wachten met wassen tot je geen onderbroek meer overhebt en omg die mensen die NIET stil kunnen doen!!! Hoe zou jij je voelen in een dorm met 16 mensen, waarvan er 3 in de middag al slapen en als jij eindelijk dronken thuiskomt, je met je zaklamp je pyjama, tandenborstel en onderbroek probeert te vinden. Daarna wanneer je eindelijk slaapt elk uur iemand anders dronken binnenkomt, ze naast je dorm om 07.00 de glasbak legen en de bladeren met zo een apparaat wegblazen, er vervolgens nog iemand moet kotsen in de wc, je 1 bed iets teveel heen en weer hoort gaan en er godverdomme ook nog eens 3 mannen a-ritmisch tegelijk beginnen te snurken de hele nacht door.... Janken met de pet op, gelukkig heb ik ze net niet allemaal tegelijk gehad..... Het leven van een backpacker in een dorm.... Jaa chronisch slaaptekort krijgen we ervan..

Wat het verder is met die oudjes die zich tot de jonkies voelen aangetrokken, geen idee. Iedereen wilt praatjes maken en de grootste geheimen worden ons toevertrouwd. Zoals een oude vrouw die stiekem de stad in ging: "gehehe ik ga naar het casino! Gaan jullie mee ze hebben ook gratis koffie"!! Of die oude man die naast mij kwam zitten in de greyhound bus en vertelde over zijn dochter die een relatie had met een 44 jarige drugsdealer en toen hij daar een stokje voor wilde steken hij bijna 50 jaar gevangenisstraf kreeg. Dat hij in Papua Nieuw-Guinea in de jungle heeft geleefd voor 5 jaar en nu met verbrijzelden heupen en knieën zijn moeder, die hij al 5 jaar niet had gezien, ging opzoeken ergens in Byron Bay.. Toen ik aangaf moe te zijn en mijn slaaphouding aannam, vroeg hij doodleuk hoe ik dacht over Donald Trump, de oorlog in Syrië en of ik de YouTube filmpjes van de Britisch Got Galent man met ducktape had gezien... Helemaal kapot van het luisteren, misselijk van het opzij kijken en de walm die uit zijn mond kwam alsof er nog 14 sigaretten aanstonden in zijn mond was dat me een busritje wel..

Alhoewel iedereen, maar echt iedereen zei doe geen kroegentocht in Surfers Paradise, zijn we dat met ons leuke hoofd toch gaan doen. De gratis bbq met hotdog, casino wit tostibrood en pasta met mayo waren het niet helemaal, net als de welkomstdrankjes met water ipv alcohol.. Om dit "schoolreisje" toch fun te maken is Jet als tourguide opgestaan, zijn we gaan aanpappen met een rijke oude man die tequila shotjes weggaf en bleven we schreeuwen: keep smiling you are having fun... Heb ik ook nog een baan aangeboden gekregen als kroegentochtleidster haha nee bedankt.

Nu in Byron Bay, in een hippie drop, wat ruikt naar heeeel veel wiet, tippitenten, een hostel in de jungle, veel dreadlocks en geen wifi.. Deze crazy dutchie vermaakt zich primaaaaa. No worries..